Assessment – Technologie ve vzdělávání

Byla jsem přidělena do skupiny „rozšířená realita – virtuální realita – gamifikace“. V rámci naší skupiny jsme se shodli na názvu „Technologie ve vzdělávání“.

Nejdříve jsme přesunuli moduly a spojili je do sebe. Chvíli nám trvalo, než jsme na to přišli, ale povedlo se.

Pak jsme diskutovali o jednotlivých úkolech. Shodli jsme se, že všechny mají svůj účel a smysl, ale zrodil se nápad, že bychom nechali studenty, aby si sami zvolili, které úkoly zpracují a které ne. Na této možnosti se nám líbila ta volnost a možnost volby. Dokonce jsme přemýšleli o tom, že by si student mohl zvolit z kapitol jen jednu, tu co ho nejvíc zajímá, a tu splnit. Ale nakonec jsme se rozhodli do toho, které úkoly plnit a neplnit, nezasahovat a nechat je všechny povinné.

Cíle úkolů:

  • rozšířená realita – úkol chybí
  • virtuální realita – účastník by se měl zamyslet nad získanými znalostmi a ty pak použitý
  • gamifikace – účastník by měl umět promítnou získané znalosti do praxe

Náležitosti úkolů:

  • rozšířená realita – úkol chybí
  • virtuální realita – úkol na 500 znaků – sdílet vlastní nápad/pohled/myšlenku
  • gamifikace – úkol na 200 slov – návrh využití gamifikace v hodině – využití informací z modulu k popisu způsobu využití

Časová náročnost:

  • rozšířená realita – úkol chybí
  • virtuální realita – 30 minut až hodina
  • gamifikace – 30 minut až hodina

Kdo a jak bude úkol hodnotit:

Shodli jsme se, že každý z nás si bude hodnotit úkol z té kapitoly, kterou vytvořil. Pokud účastník projeví snahu a jeho příspěvek bude mít alespoň nějaký přínos/hodnotnou myšlenku, má úkol splněno.

Jak se pozná splněný a nesplněný úkol:

Pokud úkol dává smysl a má alespoň nějakou myšlenku, bude úkol schválen. Pokud účastník neprojeví ani snahu a úkol odflákne, pak úkol úznán nebude.

Příspěvek vytvořen 16

2 komentáře u “Assessment – Technologie ve vzdělávání

  1. Ahoj Věro 🙂
    Tvoj assesment považujem za vydarený, testové otázky aj úkoly sú zmysluplné. Dobre si skombinovala otázky so stručnou odpoveďou a také, ktoré dovoľujú viac sa rozpísať. Myslím so, že ani žiakom, ani tebe to nezaberie príliš veľa času, čo je ideálny stav. Skúšala si vymyslieť aj nejaké uzavreté otázky s možnosťami? Možno by mohlo byť pre teba zábavné experimentovať aj s iným typom, než s otvorenými otázkami. Ďakujem za tvoj príspevok, dobrá práca. 🙂

    Anka

  2. Skvěle 🙂
    Oceňuji, že jste se s tím popasovali, i když jste nebyli na cvičení, a udělali toho více. V rámci času opravdu dobrá práce. Pozor, úkoly jsou náročné na zpětnou vazbu. Toto je vhodné tak do 20 studentů, pokud nemáte v kurzu tutory. Na otevřené otázky by studentům určitě neměla přijít odpověď „OK“, ale komentář.
    Otázky a úkoly umíte na začátek formulovat opravdu moc dobře. Pokud byste se chtěli posunout, doporučuju nechat to skutečně někoho vyplnit. Pak totiž uvidíte kde bylo zadání neostré, zda je z úkolu skutečně poznat „snaha“, nebo kolik času zabere zpětná vazba. Drobné poznámky jsem naznačila přímo v Moodle.

    Paráda! V případě zájmu můžeme ještě pohovořit u kolokvia.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Související Příspěvky

Začněte psát hledaný výraz výše a stisknutím klávesy Enter vyhledejte. Stisknutím klávesy ESC zrušíte.

Zpět na začátek